اظهارنامه عودت سفته

آریا وکیل ارائه دهنده کاملترین خدمات حقوقی بانکی و مالی

اظهارنامه عودت سفته

جهت آگاهى درباره اظهارنامه عودت سفته در اين مقاله همراه آريا وكيل باشيد.

عملا پس از اتمام قرارداد و پایان یافتن تعهدات طرفین نسبت به یکدیگر، ضمانت اجرای حسن انجام کار ظرف گذشت مدت کوتاهی پس از اتمام به متعهد له برگردانده میشود. در صورتی که کارفرما از این اقدام سر باز زند به دفاتر خدمات قضایی الکترونیک مراجعه کنید و نسبت به تکمیل اظهارنامه با این متن اقدام نموده و به ادرس اقامتگاه درج شده کارفرما در قرارداد ارسال نمایید.

سفته

شما لایق وکیل خوب هستید حتماً با وکیل مالی مشورت کنید

نمونه متن اظهارنامه عودت سفته

« احتراما نظر به اینکه اینجانب …. از تاریخ …. لغایت …. نزد جنابعالی با سمت‌.. مشغول به کار بوده ام و با جنابعالی دارای رابطه کارگری و کارفرمایی داشته ام لذا در تاریخ…. و پس از اتمام قرارداد از سوی جنابعالی قطع همکاری شده ام. فلذا نظر به اینکه مبلغ ..‌.. میلیون ریال سفته به شماره سفته های ………نزد جنابعالی بعنوان حسن انجام کار و به امانت قرار دارد، خواهشمند است ظرف مدت ده روز از تاریخ رویت این اظهارنامه نسبت به عودت اصل سفته ها به بنده اقدام نمایید در غیر اینصورت با عنوان مجرمانه خیانت در امانت در مراجع قضایی تحت پیگیری قرار خواهید گرفت.»

براي كسب اطلاعات بيشتر و مشاوره با گروه وكلاى آريا، با آريا وكيل تماس بگيريد.

دوست دارید مقالات بیشتری درباره این موضوع در آریا وکیل منتشر کنیم؟

وکیل خوب به قوت قلب نیاز داره تا راهو ادامه بده لطفاً مارو لایک کنید

علاقه دیگران به این موضوع: 3.9 / 5. موکلان خوب ما که به ما نظر دادند: 23

اولین قوت قلب را برای ادامه راه به ما بده

5 پاسخ

  1. خسته نباشيد يك سوال داشتم. بسيارى از شركت ها در بدو استخدام از متقاضيان اشتغال سفته هاى چندين ميليونى طلب ميكنند. لطفا بفرماييد روى اين سفته ها چه بايد بنويسند تا در آينده براى آنها مشكل حقوقى ايجاد نشود؟

    1. اخذ سفته سفيد امضا و به اجرا گذاشتن آن طبق ماده ٦٧٣ قانون مجازات اسلامى جرم است، ولى اگر مبلغ آن سفته در متن آن و بابت ضمانت قيد شود، اجرا گذاشتن آن فاقد وصف جزايى بوده و جرم محسوب نميشود. كارفرمت بعد از اينكه خواست به اخذ وجه سفته از طريق دادگاه اقدام كند، بايد ابتدا تخلف كارگر را در مراجع ذى صلاح اثبات كند و سپس از دادگاه درخواست مبلغ مندرج در سفته را بعنوان خسارت (خسارت قراردادى) بكند.

  2. سلام وقتتون بخیر، من در یک سالن آرایشگری یک میز اجارا کرده ام و به صاحب صالن یک سفته 5 میلیون تومانی بابت ضمانت وسایل داده‌انم، 11 روز مانده به پایان ماه میخوام تسويه کنم اما میگه اگر جای شما کسی نیاد باید اجاره ماه بعد رو هم ما بدیم و در اصل سفته هارو گرو نگه داشت، چه کاری میشه کرد، لطفاً من رو راهنمایی کنید، سپاسگذارم

  3. سلام وقت بخیر
    سفته ای به کارفرما تحویل داده شده اما در قرارداد وارد نشده،
    آیا کارفرما میتونه سفته رو اجرا بزاره؟
    سفته پشت نویسی نشده (حسن انجام کار)

  4. با سلام و عرض احترام
    من یک سفته با سقف چاپی 5 میلیون تومانی سفید امضا دست شخصی دارم که منوط به هیچ بدهی مالی نیست. ضمانت بوده اما جز شاهد راهی برای اثبات ضمانت بودنش ندارم و متاسفانه حتی شماره سریال سفته رو هم ندارم. الان چیزی شنیدم که چون جای مبلغ سفته خالی هست؛ ایشون می تونه هر مبلغی روش بنویسه و وصول کنه. سوالم این بود که آیا واقعا ایشون می تونه بره روی این سفته مبلغ مثلا 1 میلیارد تومن بنویسه و باز بدون نیاز به اثبات و در قالب یک سند تجاری، وصول کنه؟
    به من گفتن اظهار نامه بده؛ با توجه به این که من شماره سریال سفته رو ندارم و فقط می دونم یک سفته با سقف چاپی 5 میلوین تومان هست؛ اصلا اظهارنامه دادن من فایده ای داره؟ به این نکته توجه کنید که من حواله کرد رو خط نزدم و ایشون می تونه سفته رو بده شخص ثالث برای وصول. در اون شرایط اظهارنامه دادن من، می تونه فایده داشته باشه یا شخص ثالث می تونه ادعا کنه که اصلا سفته رو از طرف من نگرفته؟
    ممنون می شم منو راهنمایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به وکیل مالی دارید؟ همین حالا با آریا وکیل تماس بگیرید

جدیدترین مقالات و سوالات حقوقی مالی

ارتباط مستقیم با وکلای مالی

شما می توانید کلیه سوالات حقوقی خود را با کارشناسان موسسه حقوقی آریا وکیل مطرح نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

مقالات مرتبط با این مقاله
که حتماً باید بخوانید

آخرین مقالات حقوقی

سوالات حقوقی مالی خود را مستقیماً از ما بپرسید

مشاوره حقوقی بانکی و مالی

وکیل پایه یک دادگستری

پرسش مستقیم از وکیل خوب

پرسش از طریق واتس اپ
بر روی یکی از وکلای خوب آریا وکیل کلیک کنید تا مستقیماً به واتس اپ آنها متصل شوید.
ما معمولاً در کمتر از چند ساعت پاسخ را ارسال خواهیم کرد.