مراحل سند زدن در مشاركت در ساخت

آریا وکیل ارائه دهنده کاملترین خدمات حقوقی ملکی

مراحل سند زدن در مشاركت در ساخت

در حالت اول مالک با سازنده به این توافق می‌رسد که در ازای پرداخت چک تضمینی به مبلغی بر اساس آورده سازنده یا بیشتر، پس از اتمام عملیات ساخت انتقال سند را انجام دهند.

حالت دوم برعکس حالت اول است؛ بدین معنا که در این حالت بر اساس توافق انجام شده سند ابتدا به سازنده انتقال داده می‌شود و در سوی دیگر معامله سازنده باید چک تضمین را به مالک بسپارد.

تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت باید در یک مکان مطمئن مانند دفتر اسناد رسمی، دفتر وکیل و بنگاه مشاور املاک انجام شود. در حالت سوم نیز مالک تعهد می‌دهد که بر اساس پیشرفت کار قدرالسهم انتقالی خود را به سازنده انجام دهد. شیوه این توافق که نسبت به دو حالت بالا مرسوم‌تر و متعارف‌تر است این است که یک دانگ از سه دانگ سهم سازنده بعد از سقف پنجم، دانگ دوم بعد از اتمام نازک‌کاری و دانگ سوم پس از پایان کار به نام زده می‌شود. لازم است بدانید برای هریک از این مراحل یک چک تضمینی از طرف مالک به سازنده داده می‌شود.

براى كسب اطلاعات بيشتر درباره نحوه سند زدن در مشاركت در ساخت و همچنين مشاوره با وكيل قرارداد مشاركت در ساخت با آريا وكيل تماس بگيريد.

مراحل سند زدن در مشاركت در ساخت

شما لایق وکیل خوب هستید حتماً با وکیل ملکی مشورت کنید

دوست دارید مقالات بیشتری درباره این موضوع در آریا وکیل منتشر کنیم؟

وکیل خوب به قوت قلب نیاز داره تا راهو ادامه بده لطفاً مارو لایک کنید

علاقه دیگران به این موضوع: 3.5 / 5. موکلان خوب ما که به ما نظر دادند: 6

اولین قوت قلب را برای ادامه راه به ما بده

5 پاسخ

  1. باسلام وقت بخیر
    قراردادمشارکتی انجام شده که با همسایه کناری زمین تجمیع شده وزمین بنده سرنبش و مرغوب تر از زمین همسایه هست در تقسیم واحدها بخاطر بی اطلاعی ما یک واحد از سمت زمین خودم را به همسایه دادم البته درقرارداد نوشته شده نه بصورت رسمی والان پشیمان هستم و میخواهم از زمین خودم ملک داشته باشم میخواستم بدونم امکان پذیر هست یا خیر؟
    ممنون

    1. سلام و وقت بخیر
      برای پاسخ مناسب نیاز به بررسی قرارداد می باشد، ولیکن در حالت کلی اگر در قرارداد شرط فسخی پیش بینی نشده نباشد چنین امکانی وجود ندارد.

  2. با سلام، برای مشارکت بصورت 50 50 در حال بستن قرارداد با سازنده هستیم، دنگ اول بعد از اخذ پروانه، دنگ دوم بعد از اتمام اسکلت کامل، دنگ سوم رو سازنده میگه قبل از پایان کار بزنید بنامم، آیا درسته اینکار؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به وکیل خانواده دارید؟ همین حالا با آریا وکیل تماس بگیرید

جدیدترین مقالات و سوالات حقوقی ملکی

ارتباط مستقیم با وکیل ملکی

شما می توانید کلیه سوالات حقوقی خود را با کارشناسان موسسه حقوقی آریا وکیل مطرح نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

مقالات مرتبط با این مقاله
که حتماً باید بخوانید

آخرین مقالات حقوقی

سوالات حقوقی ملکی خود را مستقیماً از ما بپرسید

مشاوره حقوقی ملکی

وکیل پایه یک دادگستری

پرسش مستقیم از وکیل خوب

پرسش از طریق واتس اپ
بر روی یکی از وکلای خوب آریا وکیل کلیک کنید تا مستقیماً به واتس اپ آنها متصل شوید.
ما معمولاً در کمتر از چند ساعت پاسخ را ارسال خواهیم کرد.