تنظيم دادخواست طلاق از طرف زن (زوجه)

آریا وکیل ارائه دهنده کاملترین خدمات مشاوره حقوقی

تنظيم دادخواست طلاق از طرف زن (زوجه)

در اين مقاله دو نمونه دادخواست طلاق از طرف زوجه وجود دارد که علت آن خشونت و عسر و حرج و عدم پرداخت نفقه می باشد اما با توجه به اینکه علت های دیگری هم برای طلاق وجود دارد بهتر است با مشورت وکیل متخصص متن دادخواست را شخصی سازی نموده و مواردی که با وضعیت شما منطبق می باشد را ذکر نمایید.

دادخواست طلاق از طرف زوجه

شما لایق وکیل خوب هستید حتماً با مشاور حقوقی مشورت کنید

نمونه اول تنظیم دادخواست طلاق از طرف زن:

ریاست محترم دادگاه های خانواده …
با سلام

اینجانب به موجب عقدنامه شماره … مورخ … دفترخانه شماره … شهرستان … با خوانده عقد ازدواج دائم منعقد کرده ام که حاصل این ازدواج در مدت … تعداد …. فرزند پسر/دختر می باشد. ایشان در طول زندگی مشترک رفتارهای غیرمتعارف و خشونت آمیزی داشته و بنده را تهدید به قتل و اسیدپاشی نموده اند و اینجانب در خانه ام هیچگونه امنیت جانی ندارم. همچنین ایشان به نوعی شک توهم آمیز نیز نسبت به بنده دچار هستند به گونه ای که این رفتارهای غیرمتعارف ادامه زندگی را برای اینجانب غیرممکن ساخته است. لذا به دلیل عسر و حرج در زندگی و به استناد بند ۲ و ۴ ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی و تبصره آن صدور حکم به گواهی عدم امکان سازش به دلیل عسر و حرج به انضمام کلیه خسارات و هزینه دادرسی در حق اینجانب مورد استدعاست.

جهت آگاهی از داوری در طلاق این مقاله را بخوانید

نمونه دوم تنظیم دادخواست طلاق از طرف زوجه:

دادخواست طلاق از طرف زن

ریاست محترم دادگاه های خانواده …احتراما مراتب دادخواهی موکل را به شرح ذیل به استحضار عالی می رساند؛
۱- به موجب سند ازدواج شماره …….. مورخ ۵/۱/۱۳۶۶ موکل به عقد دایم آقای ………. (خوانده) درآمدند و حاصل این ازدواج دو دختر می باشد که هردو از دایره حضانت خارج هستند.

۲- موکل و خوانده مدت چهارسال است به واسطه بدرفتاری ها و پرخاشگری های مکرر و غیرقابل تحمل زوج، جدا از یکدیگر زندگی می کنند و به کرات نیز توسط خوانده مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و حتی موکل تحت فشار و اکراه حاصله از ناحیه زوج مجبور به امضای اقرارنامه ای دال بر دریافت مهریه خویش شدند این در حالی است که موکل هیچ مهریه ای دریافت ننموده است.
فلذا با عنایت به کراهت حاصله به دلیل بدرفتاری و پرخاشگری های زوج و جدایی طولانی ایشان از یکدیگر و همچنین با توجه به عسر و حرج حاصله که ادامه زندگی مشترک را برای موکل غیرممکن نموده است با بذل ده هزارتومان تقاضای صدور اجازه طلاق و صدور گواهی عدم امکان سازش مورد استدعا می باشد. 

دوست دارید مقالات بیشتری درباره این موضوع در آریا وکیل منتشر کنیم؟

وکیل خوب به قوت قلب نیاز داره تا راهو ادامه بده لطفاً مارو لایک کنید

علاقه دیگران به این موضوع: 0 / 5. موکلان خوب ما که به ما نظر دادند: 0

اولین قوت قلب را برای ادامه راه به ما بده

یک پاسخ

  1. من حاضر به ادامه زندگى با شوهرم نيستم چون هيچ يك از شروط مندرج در نكاحيه را رعايت نميكند ولى از طرفى شنيده ام حق طلاق با مرد است. بنابراين زنى كه نميتواند با شوهرش زندگى كند و شوهر راضى به طلاق نيست بايد چكار كند؟ آيا ميتواند مهريه خود را درخواست كند يا فقط درصورت طلاق امكان مطالبه مهريه هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به مشاور حقوقی دارید؟ همین حالا با آریا وکیل تماس بگیرید

جدیدترین مقالات و سوالات حقوقی ملکی

ارتباط مستقیم با مشاوران حقوقی

شما می توانید کلیه سوالات حقوقی خود را با کارشناسان موسسه حقوقی آریا وکیل مطرح نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

مقالات مرتبط با این مقاله
که حتماً باید بخوانید

آخرین مقالات حقوقی

سوالات حقوقی خود را مستقیماً از ما بپرسید

مشاوره حقوقی با کارشناسان آریا وکیل

وکیل پایه یک دادگستری

پرسش مستقیم از وکیل خوب

پرسش از طریق واتس اپ
بر روی یکی از وکلای خوب آریا وکیل کلیک کنید تا مستقیماً به واتس اپ آنها متصل شوید.
ما معمولاً در کمتر از چند ساعت پاسخ را ارسال خواهیم کرد.